Dansen is gezond

Als ik je zou vertellen dat elk uur 2 minuten dansen gezonder is dan af en toe langere afstanden te rennen, zou je me dan geloven?

Dansen is een kunst. Dat klopt, maar dansen is daarnaast een fysieke en mentale activiteit, die al je lichaamsdelen gelijktijdig stimuleert.

Meld je aan voor een dansclinic

Dansen doet voelen

Dans is een lichaamstaal waar emoties bewegingen worden. Het is iets dat we van kinds af aan spontaan doen. Dit komt omdat bij het voelen van ritme direct beweging wordt geactiveerd.
Deze belichaamde vorm van expressie heeft een sterk sociaal element.

Dansen zet je aan het denken

Het uitvoeren van dansbewegingen vereist zelfcontrole. Eerst moet je de openvolgende bewegingen onthouden en een planning maken met wanneer je het toepast, daarna tegelijkertijd acties uitvoeren en dat terwijl je in het ritme van de muziek moet blijven. Dit zijn de cognitieve processen en bevatten alle mentale vaardigheden: korte termijn-geheugen, planning, aandacht focus, multitasking, etc.

Dansende brein

Het is een psychotherapeutisch gebruik van bewegingen door emotionele, sociale, cognitieve en fysieke integratie van het individu te promoten.

Kortom; Dansen is goed voor de cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling en met als doel daarvan het verbeten van gezondheid en welzijn.

Informatie

Doelgroep       basisschoolkinderen 4 t/m 12 jaar
Tijdsduur         maximaal 3 uur

Nog niet eerder kennis gemaakt met Dance On Point, vraag dan een vrijblijvende dansclinic aan. Ben je zo tevreden en wil je dat Dance On Point nogmaals langskomt, dan vraagt de dansschool hier een vergoeding voor.

Eenmalig        vrijblijvend
Tweemaal       € 100,00

Aanvraagformulier